perjantai 21. elokuuta 2015

Tiivistelmä Facebook-mainonta webinaarista

Kuuntelimme tänään Webinaarin Facebook-mainonnasta luokassa. Seminaarin piti Jari Juslén, jolta on tulossa uusi kirja Facebook-mainonnasta tänä syksynä, aiemman v. 2013 ilmestyneen Facebook-mainontakirjan jatkoksi. Webinaarissa kerrottiin monipuolisesti Facebook-mainonnasta, ja eri asioista joita pitää ottaa huomioon siinä, kuten esimerkiksi kohdentaminen, ja vapaa budjetointi.

Ensimmäinen tärkeä asia, jota pitää tehdä on koittaa saada näkyvyyttä, ja liikennettä sivuillesi. Tämä voi onnistua jo vähän halvemmallakin budjetilla. Seuraavaksi mainonta pitää kohdentaa sillä tavalla että se houkuttelee vain sellaisia ihmisiä, joista voi tulla asiakkaita sivullesi. Sen jälkeen tulee oma henk.koht. kontrollisi mainoksiin; Niitä voi muokata vapaasti, niihin käytettävää rahamäärää on helppo muutella, ja voit käytännössä täysin itse kontrolloida jokaista askelta mainoskampanjaasi. Webinaarissa puhuttiin myös siitä miksi Facebookissa tykkäysten kerääminen kannattaa; Tykkäyksistä saa sähköpostirekisterin jota voi käyttää mainonnassa apuna, verkkosivuillasi aikaisemmin käyneet ihmiset voidaan tavoittaa Facebookin läpi uudelleen, ja heistä voidaan mahdollisesti tehdä uusia asiakkaita. Asiakkaiden ohjaaminen verkkokauppaan on myös helppoa tämän avulla.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti