perjantai 28. elokuuta 2015

Tehokas ja asiallinen sähköpostin käyttö - Vinkkilista


  • Työajalla on tarkoitus hoitaa työasioita. Tämä tarkoittaa sitä että henk.koht. sähköpostiviestien lähettelystä pitäisi pidättäytyä.
  • Roskapostia (mainoksia, erilaisia viruksia tai haittaohjelmia) ei pidä koskaan lähetellä ilmiselvistä syistä
  • Viestien pitäisi olla aina asiallisia, ja ytimekkäitä tehokkuuden nimissä.
  • Työsähköpostin ollessa kyseessä, hyvä kielioppi on suotavaa ja slangin käyttö on vältettävä asiallisuuden ja selkeyden nimissä
    • Puhekieliset ilmaisut myös ei suotavia
    • Viestin pitää olla aihekeskeinen, turha small talk jätettävä pois
    • Tervehdys 
    • Oma nimi, ryhmätunnus
  • Hyvä otsikointi ja formatointi on plussaa
  • Muista tarkistaa, että liite tulee mukaan, jos sellainen on!
  • Asiallinen sähköpostiosoite on aina plussaa



2 kommenttia:

  1. Hyviä pointteja kaikki. Voimme vielä lisätä joitain asioita yhdessä näihin listoihin myöhemmin.

    VastaaPoista
  2. Hyvä kun teit lisäyksiä tähän listaan :)

    VastaaPoista