- Työajalla on tarkoitus hoitaa työasioita. Tämä tarkoittaa sitä että henk.koht. sähköpostiviestien lähettelystä pitäisi pidättäytyä.
- Roskapostia (mainoksia, erilaisia viruksia tai haittaohjelmia) ei pidä koskaan lähetellä ilmiselvistä syistä
- Viestien pitäisi olla aina asiallisia, ja ytimekkäitä tehokkuuden nimissä.
- Työsähköpostin ollessa kyseessä, hyvä kielioppi on suotavaa ja slangin käyttö on vältettävä asiallisuuden ja selkeyden nimissä
- Puhekieliset ilmaisut myös ei suotavia
- Viestin pitää olla aihekeskeinen, turha small talk jätettävä pois
- Tervehdys
- Oma nimi, ryhmätunnus
- Hyvä otsikointi ja formatointi on plussaa
- Muista tarkistaa, että liite tulee mukaan, jos sellainen on!
- Asiallinen sähköpostiosoite on aina plussaa
perjantai 28. elokuuta 2015
Tehokas ja asiallinen sähköpostin käyttö - Vinkkilista
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Hyviä pointteja kaikki. Voimme vielä lisätä joitain asioita yhdessä näihin listoihin myöhemmin.
VastaaPoistaHyvä kun teit lisäyksiä tähän listaan :)
VastaaPoista