perjantai 14. elokuuta 2015

Tiivistelmä toimintaympäristö- ja asiakaspalvelutehtävästä

Ensimmäinen isompi tehtäväni koulussa oli täydentää taulukko erilaisista datanomien toiminta ympäristöistä, ja asiakaspalvelun sisällöstä eri ympäristöissä.

Ensimmäisessä kohdassa taulukkoa mietittiin millaisia asiakkaita on minkäkin tyyppisellä yrityksellä, mistä on myyjän osattava kertoa asiakkaalle ostopäätöksen aikaansaamiseksi ja millaista on laadukas palvelu kyseisessä yrityksessä. Yrityksiä olivat tässä esimerkissä elektroniikkakauppa, ohjelmistoyritys, mainostoimisto, nettisivuja laativa yritys ja asiakaspalvelu.

Toisessa kohdassa piti selvittää kuka on sisäinen asiakas, ja mikä ero sisäisellä ja ulkoisella asiakkaalla on. Tämän lisäksi piti vielä selvittää mikä on yrityksen sidosryhmä.

1 kommentti:

  1. Laajalla tehtävällä aloitimme, mutta hienosti te kaikki siitä suoriuduitte. Ja bloggaaminenkin tulee tässä matkan varrella tutuksi, kun kaikista harjoituksista tehdään pieni koonti. Jätetään tällä tavoin opinnoista pieni muisto, verkkojalanjälki ajatuksistamme. Hienoa!

    VastaaPoista